Formulář: faktura ke stažení zdarma

Faktura ke stažení

Faktura je jedním z nejčastěji používaných účetních dokladů. Faktura musí obsahovat tyto náležitosti: Označení "faktura", jméno (název) a adresu vystavitele, jméno (název) příjemce, datum vydání, datum splatnosti a částku, na kterou je faktura vystavena. Dalšími povinnými údaji jsou informace o DPH, v případě, že fakturu vystavuje plátce daně z přidané hodnoty. Níže na této stránce naleznete odkaz na formulář faktury ke stažení zdarma.

Obchodní zákoník a faktura

V obchodním zákoníku nalezneme důležité informace o faktuře v § 13a:

Obchodní listiny

(1) Každý podnikatel je povinen na všech objednávkách, obchodních dopisech, fakturách, smlouvách a v rámci informací zpřístupňovaných veřejnosti prostřednictvím dálkového přístupu (dále jen "internetové stránky") uvádět údaj o své firmě, jménu nebo názvu, sídle nebo místu podnikání a identifikačním čísle osoby (dále jen „identifikační číslo“); podnikatelé zapsaní v obchodním rejstříku též údaj o tomto zápisu, včetně spisové značky, a podnikatelé nezapsaní v obchodním rejstříku též údaj o zápisu do jiné evidence, v níž jsou zapsáni. Údaj o výši základního kapitálu lze v těchto listinách a na internetových stránkách uvádět, jen jestliže byl zcela splacen.
(2) Na všech objednávkách, obchodních dopisech, fakturách, smlouvách a na internetových stránkách týkajících se podniku zahraniční osoby nebo jeho organizační složky je zahraniční osoba povinna uvádět údaje podle odstavce 1 a dále i údaj o zápisu podniku nebo jeho organizační složky do obchodního rejstříku, včetně spisové značky. Jde-li o osobu, na níž se vztahuje § 21 odst. 5, uvádí stejné údaje jako česká osoba nezapsaná v obchodním rejstříku podle odstavce 1.
(3) Na objednávkách, obchodních dopisech, fakturách, smlouvách a na internetových stránkách týkajících se podniku zahraniční osoby nebo organizační složky podniku zahraniční osoby nemusí být uveden údaj o zápisu zahraniční osoby do evidence podnikatelů ve státě, jehož právem se zahraniční osoba řídí nebo v němž má bydliště, pokud toto právo zápis do takové evidence neukládá nebo neumožňuje.

Faktura a zákon o účetnictví

Zákon o účetnictví nehovoří o výslovně o fakturách, ale účetních dokladech obecně a to v § 11:

Účetní doklady

(1) Účetní doklady jsou průkazné účetní záznamy, které musí obsahovat
a) označení účetního dokladu,
b) obsah účetního případu a jeho účastníky,
c) peněžní částku nebo informaci o ceně za měrnou jednotku a vyjádření množství,
d) okamžik vyhotovení účetního dokladu,
e) okamžik uskutečnění účetního případu, není-li shodný s okamžikem podle písmene d),
f) podpisový záznam podle § 33a odst. 4 osoby odpovědné za účetní případ a podpisový záznam osoby odpovědné za jeho zaúčtování.
Skutečnosti podle písmen a) až f), které se týkají jednoho účetního dokladu, mohou být obsaženy na více účetních záznamech. Skutečnosti podle písmen b) a c) se mohou týkat více účetních případů. Podpisový záznam podle písmene f) může být společný pro více účetních dokladů. V těchto případech musí účetní záznam i účetní doklad obsahovat identifikátor, kterým lze nezaměnitelně určit vzájemnou vazbu mezi účetním záznamem a účetním dokladem, včetně souvisejících skutečností.
(2) Účetní jednotky jsou povinny vyhotovovat účetní doklady bez zbytečného odkladu po zjištění skutečností, které se jimi zachycují, a to tak, aby bylo možno určit obsah každého jednotlivého účetního případu způsobem podle § 8 odst. 5.


Faktura je ke stažení zde.

Formulář DPH 2014 ke stažení

Formulář pro daň z přidané hodnoty 2014 ke stažení

DPH je jednou z nejznámějších daní. DPH má v roce 2014 v České republice dvě sazby - sníženou 15 % a základní 21 %. DPH nás všechny provází již od roku 1993, kdy nahradila tehdy již zastaralou daň z obratu. Princip daně z přidané hodnoty je poměrně jednoduchý - velmi zjednodušeně řečeno se DPH odvádí pouze z rozdílu mezi nákupní a prodejní cenou. Pokud například obchodník nakoupí zboží za 100 Kč bez DPH, tedy za 121 Kč při základní sazbě DPH a toto zboží prodá za cenu 200 Kč bez DPH, tedy za 242 Kč s DPH, odvede státu daň z přidaného hodnoty ve výši 21 Kč. Přidaná hodnota totiž v tomto případě činila 100 Kč a 21 % je 21 Kč. Ke stejnému výsledku dojdeme, i když odečteme daň na vstupu (21 Kč) od daně na výstupu (41 Kč). Výsledná daňová povinnost obchodníka opět činí 21 Kč.

Formuláře ke stažení naleznete na stránce: DPH - formuláře

Na výše uvedené stránce o dani z přidané hodnoty naleznete mino základních informaci o DPH všechny aktuální formuláře k této dani jako například:

Přiznání k dani z přidané hodnoty
Pokyny k vyplnění přiznání k dani z přidané hodnoty
Přihláška k registraci pro DPH pro fyzické i právnické osoby
Žádost o zrušení registrace pro DPH

Strukturovaný životopis v němčině - vzor

Strukturovaný životopis je nejdůležitější přílohou žádosti o zaměstnání, která zaměstnavateli ve velmi přehledné formě popíše vaše dosavadní pracovní zkušenosti. Takovýto vzor strukturovaného životopisu v němčině si můžete stáhnou níže.
Strukturovaný životopis v němčině

Strukturovaný životopis v angličtině - vzor formuláře ke stažení

Strukturovaný životopis je nejdůležitější přílohou žádosti o zaměstnání, která zaměstnavateli ve velmi přehledné formě popíše vaše dosavadní pracovní zkušenosti. Takovýto životopis vám nyní přinášíme v anglickém jazyce.
Strukturovaný životopis v angličtině

Jak se píše česné prohlášení - vzor zdarma ke stažení

Jak se píše čestné prohlášení?

Víte, jak se píše čestné prohlášení? Pod tímto textem naleznete vzor jednoduchého čestného prohlášení, jehož pomocí stvrzujete, že vámi poskytnuté informace jsou přesné, pravdivé a také úplné. 

K čemu slouží čestné prohlášení?

Čestné prohlášení funguje jako náhrada za písemný důkaz v daném řízení. Čestným prohlášením poskytnuté informace nedokazujete, ale pouze osvědčujete. Čestné prohlášení je užívá v těch případech, kdy by skutečnosti uvedené v čestném prohlášení měly být doloženy průkaznou listinou, ale její získání a předložení by bylo spojeno s neúměrnými obtížemi.

Informace uváděné v čestném prohlášení musí být pravdivé. V případě úmyslného uvedení nepravdivých údajů se může jednat o trestný čin se všemi důsledky pro osobu, která lživé čestné prohlášení učinila.

Vzor čestného prohlášení


Čestné prohlášení o pravdivosti údajů
Já .............................., datum narození .......................
bytem ................................., tímto

čestně prohlašuji,

že v dokumentu, jehož je toto prohlášení nedílnou přílohou, jsem uvedl přesné, pravdivé a úplné údaje. Jsem si vědom toho, že pokud by mnou uvedené informace byly obráceny v opak, budu čelit všem z toho vyplývajícím právním následkům.

V ..................... dne ....................


                                                              ..................................
                                                                        podpis

Motivační dopis k žádosti o místo

Motivační dopis

Strukturovaný životopis je vždy doprovázen průvodním neboli motivačním dopisem. Vzor takového motivačního dopisu vám nyní přinášíme.

Motivační dopis ke strukturovanému životopisu

Vážená paní inženýrko,

obracím se na Vás se žádostí o volné pracovní místo ve Vaší firmě.

Jsem absolvent VŠE Praha, kterou jsem dokončil v červnu 1996. Jsem také absolventem Střední průmyslové školy Beroun, kterou jsem zakončil maturitní zkouškou v červnu 1991.

Spolu s tímto dopisem Vám zasílám také strukturovaný životopis.

Věřím, že moje odborné znalosti budou vyhovovat požadavkům Vaší firmy, a že se již brzy budu moci seznámit s podrobnější náplní práce nabízené pracovní pozice.

S pozdravem

                                                                  Ing. Jan Dvořák

Strukturovaný životopis šablona

Šablona strukturovaného životopisu


Strukturovaný životopis je nejdůležitější přílohou žádosti o zaměstnání, která zaměstnavateli ve velmi přehledné formě popíše vaše dosavadní pracovní zkušenosti. Strukturovaný životopis by rozhodně neměl být příliš dlouhý a informacemi o sobě byste měli personalistu zaujmout.

Strukturovaný životopis – Ing. Jan  Dvořák


Osobní údaje: Ing. Jan Dvořák

  Dr. Novotného 25

  110 00 Praha

  nar. 8. 8. 1979 v Brně



Vzdělání:

1987 – 1991 SPŠ Beroun

1991 – 1994 VŠE  Praha



Zaměstnání:

1994 – 1999 Novák a syn, s. r. o., Beroun, účetní

1999 – 2007 Česká obchodní, a. s., Praha, manažer



Jazykové znalosti:

německý jazyk – velmi dobře,

anglický jazyk – základní znalost,



Odborné znalosti:

výborná znalost práce na počítači – Word, Excel, PowerPoint, Explorer,

dobrá znalost účetnictví,

velmi dobrý všeobecný a ekonomický přehled,



Ostatní:

spolehlivý, samostatný, komunikativní, flexibilní

Závěť 2014 - vzor

Psaní zavěti v našich zeměpisných končinách není tolik obvyklé jako v zemích na západ od nás, její oblíba však stále roste. Přinášíme vám vzor takové závěti. Takováto závěť musí být potvrzena dvěma svědky.

Závěť

Já níže podepsaný ………………., rodné číslo ………., bytem v ………, ………., pořizuji pro případ své smrti a po zralé úvaze tuto závěť:
Dědicem veškerého svého majetku ustanovuji svoji dceru……………, rodné číslo ………., bytem v ………., ………..

V ………. dne ………. 2014


                                                                                  Jméno, přímení a vlastnoruční podpis zůstavitele



Potvrzujeme svým podpisem, že ............. před námi současně přítomnými svědky výše uvedenou závěť dnes vlastní rukou podepsal a výslovně projevil, že listina závěti obsahuje jeho poslední vůli.

V ………. dne ………. 2014

                                                                                Jména, přímení a vlastnoruční podpisy alespoň dvou svědků

SIPO žádost, platba

SIPO je obstaravatelská činnost České pošty, s.p., spočívající v inkasování plateb od fyzických osob ve prospěch právnických a dalších osob, které s poštou uzavřely smlouvu o obstarávání SIPO. SIPO slouží k úhradě např. nájemného, elektřiny, plynu, vody, rozhlasových a televizních poplatků, kabelové televize, předplatného tisku, ale i stavebního spoření, životních i jiných pojistek atp.
Žádost o zřízení SIPO najdete zde (.pdf)
Veškeré informace o SIPO naleznete na stránkách České pošty.

Daňové formuláře 2014


Aktuální daňové formuláře na www.danove-formulare.cz
Daň z příjmů fyzických osobDaň z příjmů FO ze závislé činnosti a z funkčních požitkůDaň z příjmů právnických osob
DPH Daň z přidané hodnotySilniční daňDaň z nemovitosti
Dědická daňDarovací daňDaň z převodu nemovitosti

Záznam o dopravní nehodě - formulář ke stažení

Vzor formuláře "Záznam o dopravní nehodě" vám může velmi usnadnit zaznamenání dopravní nehody pro případné posouzení viny vaší pojišťovnou. Záznam o dopravní nehodě si vytiskněte a vozte ho s sebou ve vašem autě.

Jak používat záznam o nehodě?
Tento záznam o nehodě plně odpovídá modelu vytvořenému Comité Européen des Assurances
(CEA).
Uplatnění při všech dopravních nehodách
JAK POSTUPOVAT PO DOPRAVNÍ NEHODĚ?
Je-li někdo zraněn, zavolat lékaře a policii. Změny poloh na místě nehody jsou dovoleny jen tehdy, pokud jsou nutné k záchraně zraněných nebo k zabezpečení provozu. Bez souhlasu policie mohou účastníci opustit místo nehody jen tehdy, pokud potřebují první pomoc nebo aby přivolali policii. Dále vyplnit a podepsat záznam o nehodě; slouží k záznamu skutkového stavu a pro jeho vyplnění není potřebná dohoda o otázce zavinění. Mohou být uvedeny i protichůdné výpovědi, v nutném případě i na zvláštním listě. Místo nehody z různých úhlů vyfotografovat a eventuálně i přeměřit. Okamžitě předat příslušné pojišťovně.
JAK VYPLNIT ZÁZNAM O NEHODĚ?
Na místě nehody
1. Použijte jen jednu sadu formulářů pro 2 zúčastněná vozidla (dvě sady pro 3 zúčastněná vozidla atd.). Není důležité, kdo formulář dodá a vyplní. Použijte propisovací tužku a pište tak, aby byly čitelné i kopie.
2. Při vyplňování záznamu o nehodě dávejte pozor na následující upozornění:
- otázky v bodě 8 se vztahují na Vaše dotazy o pojištění (pojistka, zelená karta),
- otázky v bodě 9 se vztahují k Vašemu řidičskému průkazu,
- označte přesně místo střetu (bod 10),
- označte křížkem tu variantu (1-17), která se týká Vaší nehody (bod 12) a na konci uveďte počet Vámi označených políček,
- vyhotovte nákres nehody (bod 13).
3. Uveďte eventuální svědky nehody, jejich jména a adresy, zejména pokud se Váš názor liší od ostatních účastníků nehody.
4. Podepište záznam o nehodě a nechte jej podepsat i druhého řidiče. Jeden výtisk předejte druhému účastníkovi a ponechte si druhý za účelem předání Vašemu pojistiteli. Pokud není řidič identický s pojištěným, je třeba záznam o nehodě nechat podepsat i pojištěným.
Doma
- nezapomeňte uvést, kde a kdy by mohlo být vozidlo prohlédnuto odborníkem,
- v žádném případě neměňte údaje na přední straně záznamu,
- formulář předejte bezodkladně příslušné pojišťovně.
Zvláštní případy
- Má-li druhý účastník nehody tentýž formulář, schválený Comité Européen Assurances, ale v jiné řeči, jsou tyto formuláře stejné. Můžete si proto jeho obsah bod po bodu na základě vlastního formuláře přeložit. Z tohoto důvodu jsou jednotlivé body očíslovány.

- Tento formulář slouží také pro nehody bez účasti třetích stran, u havarijního pojištění např. při škodách na vlastním vozidle, při krádeži, ohni.
Formuláře Záznam o dopravní nehodě stahujte zde.

Kupní smlouva na auto vzor 2014 ke stažení zdarma

Kupní smlouva na auto vzor 2014 ke stažení zdarma

Kupní smlouva

uzavřená ve smyslu ust. § 409 a násl. zák. č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, v platném znění,

mezi níže uvedenými smluvními stranami

1. Prodávající :

2. Kupující :

I.

Předmět koupě a cena

Předmětem koupě je osobní automobil značka/typ, SPZ

Výrobní číslo podvozku a karoserie…………………………

Výrobní číslo motoru………………………………………….

Počet najetých kilometrů……………………………………..


Výbava: autorádio ……………………v pořizovací ceně ………….., ze dne………….

Technická způsobilost výše uvedeného os. automobilu je uvedena v technickém průkazu vozidla a platí do …………. Osvědčenío o měření emisí má platnost do ………………..

Sjednaná kupní cena je ………………..,- Kč (slovy …………………………).



II.

Termín a způsob dodání

Předmět koupě, os. automobil uvedený v odst. I., byl prodávajícím dodán kupujícímu dne

…………………... Přepis předmětu koupě byl uskutečněn dne ……………………a tímto dnem se kupující stává vlastníkem předmětu koupě.



III.

Odpovědnost prodávajícího za vady

Obě strany společně konstatují, že dohodnutá kupní cena odpovídá stáří vozidla, míře jeho opotřebení a jeho současnému technickému stavu. Na případné skryté technické závady, které nebyly úmyslné a které nebylo možno při předání a převzetí vozidla zjistit, poskytuje prodávající kupujícímu záruku ………. dnů. Tato záruka se nevztahuje na závady vzniklé neopatrným nebo neodborným zacházením ze strany kupujícího, nebo případnou havárií vozidla.


IV.

Zaplacení kupní ceny

Kupující zaplatil kupní cenu dnem převzetí předmětu koupě dne……………. prodávajícímu.


V.

Ostatní ujednání

Pokud se účastníci v této smlouvě nedohodli jinak, řídí se jejich právní vztah ustanovením obchodního zákoníku o kupní smlouvě.

Tato kupní smlouva je sepsána a podepsána ve dvou vyhotoveních, každý účastník přejímá jeden výtisk.




V ……………………. dne …………….



.............................                   .................................

       prodávající                            kupující

Dohoda o srážkách ze mzdy - formulář

Dohoda o srážkách  ze mzdy se uzavírá, pokud zaměstnanec způsobí škodu na majetku zaměstnavatele.

Zaměstnavatel:
se sídlem IČ:
zastoupen:
tel., fax:

a

Zaměstnanec:
r.č.:
trvalé bydliště:

uzavírají tuto dohodu o srážkách ze mzdy

Zaměstnanec ................. je zaměstnán u společnosti ........................ na pracovní pozici ................................. Zaměstnanec uzavřel dne .................... dohodu se zaměstnavatelem, ve které se zavázal zaplatit svému zaměstnavateli z titulu odpovědnosti za škodu, kterou mu způsobil svým zaviněným porušením povinností při plnění pracovních úkolů částku .................... Kč v pravidelných měsíčních splátkách ................ Kč měsíčně počínaje dnem .....................

Zaměstnanec souhlasí, aby zaměstnavatel k uspokojení tohoto nároku prováděl pravidelné srážky ze mzdy v částce ................... Kč měsíčně počínaje dnem ..................... až do zaplacení celé dlužné částky.

Smluvní strany tímto berou na vědomí, že v žádném měsíci nesmí srážky ze mzdy činit více, než by činily při provádění výkonu rozhodnutí podle občanského soudního řádu.

V .................................... dne .........................

..........................................    ..................................................
podpis zaměstnance            podpis zaměstnavatele

Výpočet důchodu, důchodová kalkulačka

K výpočtu výše vašeho starobnícho důchodu musíte znát vaši celkovou dobu pojištění (celé roky) a hrubé roční výdělky od roku 1986. Vzhledem k tomu, že výpočet důchodu je velmi složitý, získáte s těmito údaji pouze orientační výši důchodu. Abyste dosáhli přesného výpočtu, museli byste znát vyloučené doby, pokrátit dobu studia nad 18, pokrátit dobu evidence na úřadu práce atd. Toto nechte na pracovnících ČSSZ.
Důchodovou kalkulačku naleznete zde.
Další informace o důchodech jsou zde.

Dohoda mezi obviněným a poškozeným o náhradě škody - vzor formuláře ke stažení

Dohoda mezi obviněným a poškozeným o náhradě škody

Obviněný: ................., nar. ................., trvale bytem ......................,

a

Poškozený: ................., nar. ................., trvale bytem ......................,

zastoupená právním zástupcem …………………………….
 

Uzavřeli dnešního dne tuto dohodu o náhradě škody podle § 307 trestního řádu.

I.

Obviněný ................. je obžalobou spisová zn. ………………….. podanou dne …………….. u Okresního soudu ................. obžalován ze spáchání trestného činu zpronevěry podle § 248 odstavce 1 trestního zákona.

II.

Trestného činu uvedeného v odstavci I. se dle obžaloby dopustil obviněný tím, že jako zaměstnanec poškozené společnosti, pracující na pozici prodejce komunikační techniky, si dne ………………. přisvojil …………………… v ceně 33.205 Kč patřící poškozenému a tento později prodal. Tím způsobil na majetku poškozeného nikoliv nepatrnou škodu.

III.

Obviněný ................. přiznává, že výše uvedený skutek spáchal a na základě toho, podle své svobodné vůle, uzavírá s poškozeným tuto dohodu o náhradě způsobené škody ve výši 33.205 Kč.

IV.

Obviněný ................. se touto dohodou zavazuje uhradit způsobenou škodu ve 10 měsíčních splátkách. První splátku uhradí poškozenému při podpisu této dohody a následující splátky vždy do konce kalendářního měsíce.

V.

Poškozený i obviněný na základě své svobodné vůle souhlasí s touto dohodou a důkaz toho připojují své podpisy.



V .................  dne …………………

  
………………………………………      ………………………………..…………..

................. obviněný                   ................ poškozený

Příspěvek na péči 2014 - formulář žádosti

Příspěvek na péči  se poskytuje osobám závislým na pomoci jiné fyzické osoby za účelem zajištění potřebné pomoci. Náklady na příspěvek se hradí ze státního rozpočtu. O příspěvku rozhoduje obecní úřad obce s rozšířenou působností. (§ 7 zák. o sociálních službách)
§ 11 stanovuje výši příspěvku:
(1) Výše příspěvku pro osoby do 18 let věku činí za kalendářní měsíc
a) 3 000 Kč, jde-li o stupeň I (lehká závislost),
b) 6 000 Kč, jde-li o stupeň II (středně těžká závislost),
c) 9 000 Kč, jde-li o stupeň III (těžká závislost),
d) 12 000 Kč, jde-li o stupeň IV (úplná závislost).

(2) Výše příspěvku pro osoby starší 18 let činí za kalendářní měsíc
a) 800 Kč, jde-li o stupeň I (lehká závislost),
b) 4 000 Kč, jde-li o stupeň II (středně těžká závislost),
c) 8 000 Kč, jde-li o stupeň III (těžká závislost),
d) 12 000 Kč, jde-li o stupeň IV (úplná závislost).
Elektronický formulář žádosti o příspěvek na péči na stránkách Ministerstva práce a sociálních věcí nejdete zde.

Ochrana osobních údajů

Na našich webových stránkách se zobrazují reklamy poskytované reklamními společnostmi třetí strany. Tyto společnosti mohou používat údaje (nikoli však jméno, adresu, e-mailovou adresu a telefonní číslo) o vašich návštěvách těchto i jiných webových stránek k poskytování reklam na zboží a služby, které vás zajímají. Chcete-li se o těchto postupech dozvědět další informace a chcete-li vědět, jak můžete těmto společnostem zabránit ve využívání uvedených údajů, klikněte sem.